torsdag 10 september 2009

hade nästan glömt...

Det är så länge sen jag var i detta forumet så jag kom knappt ihåg inloggningen. Håller på att förbereda inför utställningen nästa vecka. Vi är fyra som ska ställa ut och jag hade för mig att jag inte hade så mycket på lager men nu har jag svårt att gallra. Vi ska ha utställning fredag till söndag men det egentliga skälet till att det blir en är att Eva-Lena har kontakt med Försäkringskassans konstförening (den i Uddevalla inte Kalix!) och de ville komma upp och hälsa på, titta på vad vi får fram osv. Så vi tyckte att ska vi nu göra oss till och hänga upp ett gäng tavlor på väggarna på en torsdag så kan de väl lika gärna få hänga framme fram till söndag eftermiddag. Och därför våndas jag nu. Jag har inte haft så mycket tid över för måleriet sen i våras, bara fått fram en bild då. Men om man räknar samman allt jag skulle vilja ha med blir det nästan till en egen utställning. Vi kan ju inte ha så många tavlor per man (kvinna egentligen) men eftersom vi har satt den "riktiga" utställningen från fredag till söndag så måste det finnas lite i reserv. För det KAN ju tänkas att någon tavla säljs under torsdagen och då kan ju inte den vara med på själva utställningen. Det skulle ju se konstigt ut om det kommer någon kl 12 när vi öppnar och det sitter röda prickar på tavlorna!!
Jag brukar ju fota alla mina alster innan inramning men nu upptäckte jag i kväll när jag höll på med att rama in att två stycken inte är förevigade. Och jag var så uppe i arbetet så jag glömde gå upp och hämta kameran. Men det får bli foton på lördag och jag får hoppas att jag kan få bort blänket från glaset.
Nu ska jag bädda ner mig med en deckare. I morgon bitti blir det ett svettigt pass på Sportlife. Har gått ifrån styrketräningen då den frestar på nacken och axlarna för mycket. Nu kör jag 30 minuter på crosstrainern istället, duschar och går till jobbet sen. Ska försöka få in det som rutin minst 2 gånger i veckan men det är svårt när man inte har någon som pushar på. Det är bättre att vara två som tränar men nu är det som det är. Kanske kan jag komma igång med spinningen här i Färgelanda någon kväll i veckan också. Då kanske man kan få upp flåset lite. Och få bort vinterdäcket som parkerat sig runt midjan.
Njut av livet, det försöker jag göra.

1 kommentar:

  1. Så synd att vi är så långt från varann jag promenerar så det ryker nu...du kunde ju hängt på!! Har gått 42 minuter nu och sen blir det duschen och iväg till Apoteket år mina gamlingar och lite åt mig själv oxå.
    Sommardäcken som man skaffat med "dåliga altanvanor" ska bort nu, det är -3 kg nu och det ska bort mycket mer om det bara går. Crosstrainern är säkert skonsam för leder o muskler inga dunsar och tunga lyft. Kunde du inte hängt med maken upp?
    Lycka till med utställningen själv kör jag akvarellporträtt, den dagen trodde jag aldrig skulle komma, men man ska ju aldrig säga det ordet!
    Massa kram hälsa L att nu är han fylld med friskluft det kommer att gå jättelätt i veckor nu!
    Nonna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...