lördag 17 november 2012

pippi i större format

Håller på med tre fåglar i lite större format, 60x60 respektive 60x100. Ska lämna in dem till Vintersalongen hos Några Målare på onsdag, så jag har fullt upp. Det blir min sista inlämning där eftersom jag beslutat mig för att inte vara medlem där längre. Jag har varit medlem sen 2007, det blir 6 år. Men de sista åren har jag varit där väldigt sällan. Inte ens varit med på de två sista samlingsutställningarna. Men nu slår jag till med två eller tre stora tavlor. Ja, ja stora och stora men större än vad jag gjort tidigare i alla fall när det gäller fåglar. De är vanligtvis bara 20-25 cm själva motivet.
Här är den tavla som är färdig. Den är i blandteknik, lite collage och akryl. En HOPPJERKA ;)

2 kommentarer:

  1. Åh så fin, du är duktig och jag är så avis på fantasin ni fått, både du och min Caisa som håller på att skapa en sagobok. Själv står jag totalt stilla i det konstnärliga - måste se till att komma med på någon kurs så jag får lite input!
    Kanske händer det något stort nu jag känner det på mig då du fattat beslutet att lämna - endera går du vidare mot något nytt fint eller så får du sålt dina tavlor och det ger blodad tand! Kram Nonna

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt när man hamnar i stiltje men vi gör det alla då och då. Det släpper, jag lovar.
    En sagobok! vad kul. och hon är så duktig på att teckna.
    Jag tackar för inputen. Hoppas du har rätt känningar ;)

    många kramar
    /babban

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...