fredag 25 juli 2014

Ny "kaffegök"

Hittade tre kvarlämnade dukar i verkstaden som inte fick plats i släpet ner till Italien. De var rätt stora, ca 90x70 och hade påbörjade motiv på. Jag beställde lite färg och gel medium samt penslar på nätet och så fort allt anlänt gick jag ner och började preparera en av dukarna genom att limma fast pappersbitar för att täcka det gamla motivet. I vanliga fall målar jag över med gesso men eftersom jag inte hade det så fick det bli papper i stället. Sen målade jag en ny Kaffegök. Den har jag nu skänkt till en av sönerna. Han och flickvänner letar lägenhet och det är en förtida inflyttningspresent. Hoppas att de inte bara spelade glädjen de visade när de tog emot den. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...